Skyltsöndag med vänner

DSC_0002fpp1000

En förmiddagsfika under träden på torget innan vi ger oss ut i stora världen

Vänner från Japan är på besök i småstaden. Vi utforskar Sverige, fotvandrar, äter kräftor, badar i stenbrott, några sover skavfötters och alla har roligt. Bloggeriet däremot är högst sporadiskt, det blir kanske bättre framåt hösten. Dock, skyltsöndagen missar jag ogärna även om logiken i kopplingen till en flyttningsbyrå i Örebro haltar betänkligt. Vi kan väl säga så här att jag hade gärna flyttat hit mina vänner fast allra helst hade jag flytt med dem till Japan ett tag.

Skyltsöndag i spåren av Pumita

8 thoughts on “Skyltsöndag med vänner

  1. Men då har du giltigt förfall från bloggeriet. Vilket mysigt gäng det ser ut att vara. 🙂 Och du, för mig är kopplingen solklar: jag hade flyttkartonger på min skylt. Nästan som ett tema ju. 😉 Önskar dig allt gott och drar österut! Må väl! 🙂

  2. Ser och låter ju helt underbart ut. Vilka härligt gäng glada vänner du fått på besök !! Helt klart värt ett sporadiskt bloggande 🙂 Tycker flyttbilen passar perfekt därbakom. Det hela handlar ju om flytt och rörelse mellan olika platser för dig och dina vänner.
    Ha det fortsatt bra Lena och njut nu allt vad du kan av stunden som är NU och som aldrig kommer tillbaka 😉
    Tusen tack förresten för dina värmande rader hos mig när det gällde inlägget ”Helgen som försvann”. Så himla skönt när någon fattar 😉

  3. Så japanskt som det kan bli i Sverige! Härligt att se den minste med V-tecknet. Han har lärt sig! Det är väl bara att hoppa in i bilen då?!
    Jag är så glad att du tolkar mina inlägg! Hur skulle det annars gå?! Jag fattar ju ingenting! 😀

  4. Nu förstår jag varför du är liiiiite frånvarande. Det har jag full förståelse för!
    Hoppas dina japanska vänner trivs lika mycket i Sverige som du gör i Japan. Men det är klart – helst flyttar du dit, det skulle jag också vilja göra;-)

    PS. Bilden är så härligt glad! Åsså lillpojken som visar V-tecknet. Det gör nästan alla japaner – oavsett ålder faktiskt – riktigt roligt. Sådant gör mig glad! DS.

Kommentera

