Avklätt

DSC_0126pp231000

Sitter som en packad sill på tåget mellan vägs ände och småstaden. Packad men inte packad om du förstår hur jag menar. Letar avklädda fönster med blicken och finner noll. För veckans avklädda fönster återvänder jag istället till klensmedjan vid Axmars bruk från förra inlägget. Här är det mesta avklätt. Taket är borta, fönsterglaset likaså. Väggputsen har rasat. Gavelfönstret under takåsen står avklätt och avslöjar en enkel konstruktion av träram och en överliggare i tegel mot den vackert råa väggen av glänsande slaggsten från masugnen borta vid bruket.

avklätt veckans fönster

13 thoughts on “Avklätt

  1. Hoppas att du är framme nu och kan andas fritt! 🙂 Mer klockrent bidrag än så här kan man knappast visa. Här pratar vi inte om avskalat utan alldeles avklätt. Charmigt är det också!

  2. Tyckte väl att bilden liknade den i föregående inlägg. Otroligt vackert, speciellt med speglingen i fönstret som jag intge alls tycker att den/det är avklädd/avklätt.

    Å du tjejen. Har en känsla av att du behöver lite storstadsluft snart innan du kvävs. Föreslår Tokyo eller vilken annan storstad som helst i ”ditt” Japan;-)

  3. Wow ..snyggt som bara den Lena !! Vilken bild !! Packad som en sill i ett tåg och samtidigt så väldigt flitig 😉 Du kan konsten du…
    Ha det så bra var du än nu är för det vet man ju aldrig 🙂

  4. Den dubbla betydelsen av ”packad sill” slog mig när jag läste de första orden, men den upptäckte du ju själv också, så där fick jag inte vitsa till det. 🙂
    Men en riktigt fin bild är det ju och lite var jag nog inne på den varianten i mitt håglösa letande efter en bild.

Kommentera

