Njutbar

DSC_0340ff1000

Den gångna helgen var sommaren enastående njutbar.

Hög himmel, sol och värme. Den svenska sommaren när den är som bäst, färg och variation. Grön natur, vitstammade björkar och en glittrande blå badvänlig sjö. Jag vill också gärna tro att scenen i bild representerar njutning. Tanken att dra iväg med hojen för att slå upp ett minitält mitt i sommaren vid sjön i skuggan av björkarna. Den tanken är lockande och njutbar i teorin. I praktiken njuter jag hellre av sommaren på ett trottoarcafé i Berlin eller Paris men det är ju jag det och en helt annan historia.

Njutbar Tema fredag

13 thoughts on “Njutbar

  1. När jag såg bilden trodde jag att det var nå’t fel på dig;-) Tack och lov att jag läste texten. Du slutar aldrig att förvåna, vilket jag tycker är så himla kul! Till det här temat hade jag ju förväntat mig nå’t japanskt såklart;-)
    Vad gäller camping så är vi helt överens. Har campat en endag gång, vilket blev ett oförglömligt minne för livt = har aldrig gjort om det om man säger så;-)

    • Ja just nu är naturen som frodigast, och extra fint blir det när det har regnat. Det blir intensivare färger tycker jag. Härligt fin tolkning av dig.Ha en fin helg även om det regnar

  2. Jo, i teorin ser det riktigt mysigt ut. I Verkligheten innebär det alltid regn, råa kläder, mygg och att få kissa utomhus. Föredrar nog caféet jag med i slutändan 😉

Kommentera

