Helgbilden 9/6 Skylt

DSC_0052pp1000

En helgbild från i söndags när jag drog runt lite planlöst i småstaden och samtidigt letade efter en skylt till den skyltsöndag som inte är en fotoutmaning utan en smittsam idé från Pumita. Söndagen hann passera utan skyltinlägg från min sida och en måndag är inte dagen för en skyltsöndag. Skyltbilden från stadens stolta bageri, Sveas världsberömt i hela Närke, blir nu istället ett sent måndagsinlägg, en dubbel till två teman som kompensation för min försumlighet.

Helgbilden 9 juni och Skylt mandagstema

5 thoughts on “Helgbilden 9/6 Skylt

  1. Kan bara inte låta bli att le stort ! Skulle precis stänga av min datorn när tanken slog mig…
    Undrar om och när Lena ska lägga in sin helgbild 😉 Du fick ihop tre teman i ett. Snyggt !!
    ”Kompensation för din försumlighet” Nä..snarare smart, effektiv och väldigt fyndig 😎
    Gillar din helgbild, din skylt och ditt logiska tänkande.

  2. Så fin!!! Älskar såna här gamla skyltar med riktig skrivstil. Stör mig inte ett dugg att du postar den på en måndag. Det hade snarare varit tragiskt att få vänta till nästa helg. Bra jobbat! 🙂

  3. Det blev skyltmåndag i stället. Jag har inte ens fått till någon skylt den här gången. Svea tycks ha fått ge namn till många rörelser här i landet förutom ditt bageri. Flera hotell, bland annat ett i Simrishamn, heter Svea liksom ett antal gymnastikföreningar och biografer och troligen mycket mer. Och visst är skylten fin.

Kommentera

