Inramad

Den första juni i småstaden är det högsommarvärme i år. Sommar redan i syrenernas tid.

I Fototriss vill Helena se inramade motiv den här omgången. Jag som inte har tid för någon längre utflykt går en en runda för att se vad staden kan erbjuda. Det du ser är ett prång som ramar in vyn mot en innergård, en ram bildad av gångtunneln under järnvägen och sist en syreninramad springbrunn. Det är en spretig men dagsfärsk triss som går att klicka upp till ett bildspel om du vill se fotona  i större format.

Inramad Fototriss

16 thoughts on “Inramad

  1. Jag kan inte förneka att dagsfärska foton tillför trissen något bara det. Sedan tycker jag bilderna funkar bra tillsammans. Jag tänkte själv först på malmöitiska gångtunnlar och broar över kanalen, men oväntat dök det upp annat.

  2. Fis triss, gillar bild ett och två mest, den med fotot genom gången in mot en innergård satt perfekt, andra bilden tycker jag motivvalet är jättebra, men ljuset är svårt, tycker du skall testa samma sak med blixt. Du får säkert med det på andra sidan utan överexponering eftersom styrkan i en vanlig kamerablixt inte är så stor. Sen kanske det finns lite spännande klotter där inne. Kör manuellt med blixt för jag tror du har en potential i den kompositionen.

  3. Åhh..vad gillar hur du löste det hela !! Verkligt snygga och fyndiga inramningar. Gillar den mörka tunneln mest med ljuset och siluetterna långt därframme. Syrenerna är förstås ljuvliga 🙂

  4. Ska inte vara elak – men du behövde ju inte gå en mil direkt för att ta fotona;-) Skämtar bara;-) Tycker det är duktigt gjort av dig att kuta runt i småstaden när sommaren äntligen har gjort entré. Det gjorde den även här kan jag säga.
    Vad gäller din triss så var det spontant att jag valde ettan som min favo.
    Är det ok;-)

Kommentera

