Så här ser våren ut där jag är #fototriss

Fick en obändig lust att börja i sepia men sedan följer färg

collage vår2

Idag är allt solvärme och jag går en sväng i centrum för att försöka fånga småstadsvåren i tre ögonblicksbilder.

En röd nercabbad glidare korsar min väg

DSC_0166f1000

ett par slår sig ner på en trappa i skuggan, hon sparkar av sig skorna

DSC_0168sf21000

och visst nu är våren i staden fett grön mitt i betongen.

DSC_0176f1000

Så här ser det ut där jag är Fototriss

23 thoughts on “Så här ser våren ut där jag är #fototriss

  1. Sepiagreppet är riktigt kul, men jag föredrar ändå originalbilderna måste jag säga.
    Grattis till solen hos dig! Skickade den till dig redan igår. Borde inte ha gjort detta då det regnat hela dagen här. Men so what.
    Vill du ha lite kommentarer till dina bilder då!!!? Klart du vill;-)
    Rent allmänt så verkar det alltid vara stängt överallt i din lilla ort. Är det kl 14:00 som gäller eller söndagsstängt över huvudtaget!?
    Då tackar jag för blickfånget i tvåan. Läckert! Å trean är nog min absoluta favo, så himla bra fångat!

    PS. Börjar förstår min kollega Anders som ju bor i samma ort som du. Han drar alltid på naturutflykter under helgerna…;-) DS.

Kommentera

