Balansera

DSC_0125ssf1000Att gå snyggt på riktigt höga klackar är en balansakt få förunnad

Jag har inget emot höga klackar, tvärtom  jag gillar dem förutsatt att du går snyggt i högklackat. Det gör inte tjejen på bilden där hon balanserar sig igenom  världsarvspalatset på sylvassa rekordhöga styltor. Fast jag som inte ens kunde stå på benen i värsta grova vagabondkängorna i vintras bör nog tala tyst om balans och höga klackar. Men så läser jag att årets hetaste trend är att trampa stadigt på höga klossklackar som ger stadga till siluetten. Det låter bra, stadga är precis vad jag behöver. Nu ska jag hitta något vackert att balansera fram i till sommaren.

Balansera Onsdagstema

17 thoughts on “Balansera

  1. Det är helt galet att tjejer har såna där klackar! Det är inte skönt att gå i (de som säger det ljuger), det är direkt plågsamt för fötter och rygg och det är inte särskilt snyggt heller! Jag har inget emot klackar (hade önskat att jag kunde ha det) men självklart normala med normal storlek på klacken i backen! :O)

    Fint tolkat!

  2. Även jag aldrig själv skulle kunna ha högklackade skor kan jag tycka att det kan vara mycket snyggt med högklackat – vid rätt tillfälle. Den där outfiten skulle jag INTE rekommendera om man är ute och kollar in världsarv och andra sevärdheter…

  3. Tur hon har någon att hålla i. Jag gillar också klackar, gärna rätt höga, men går mest i sandaler och kängor. Och när jag har klackskor så känns det dagen efter så det är inget jag gör så ofta i alla fall. Men det är ju kul att få några cm på höjden …

  4. Hahaha! Den balansakten har jag då aldrig genomförd. Gillar också höggklackat när man går snyggt och har ben som passar stilettklackarna.
    Skorna du nämnde är en smaksak. De ser aningen konstiga ut måste jag säga. Håll dig till dojor, klassiskt vackra och helt ofarliga, passar alla benutföranden och kläder;-)

  5. Höga klackar och stenläggning går inte så bra ihop… Jag har höga klackar bara när jag vet att det är släta underlag jag ska gå på, och inte så långt… Härlig bild. Jag trodde först det var det röda huset som balanserade på muren…

  6. Tycker det är jättesnyggt med högklackat ! Skulle gärna gå i högklackade skor men oftast kommer jag inte längre än till skobutiken. Det vill säga provar och inser att det är snyggt men balansakten som krävs fixar jag bara inte.
    Nåja, en lite hög klack klarar jag men stilett.. Nä… 😉 Tjejen på bild ser inte ut att ha det lätt och skorna är i mitt tycke inte snygga. Men du fann en fyndig tolkning på temat 🙂

  7. Jag älskar högklackade skor och har ganska många men jag använder dom aldrig 🙂 när dottern var yngre brukade dom klä ut sig och använda skorna så dom har ju kommit till användning i alla fall hahaha..
    Bra tolkning!

  8. Inga skor för balansgång inte… Ibland ser man verkligen anskrämliga balansgångar på skyhöga klackar … Fotomässigt helt okej, du har väl snart slut på dina foton att visa från Japan eller?

  9. Håller med dig till fullo. Kan man inte gå i högklackat så ska man låta bli, ser bara dumt ut annars. Du fick dock en bra bild på de unga tu, häftig sjal har hon i alla fall 🙂

  10. Hehe, stackars krake! Själv förstår jag inte riktigt varför man ska ha högklackade skor… speciellt om man inte kan gå i dem… då fallerar liksom tanken med vad skodon är till för. Skor jag tycker är snygga har oftast inte så höga klackar men det är väl en smaksak som mycket annat.

    SV: Tack snälla rara för din kommentar! Blev riktigt rörd. 🙂 Och du har rätt: att hålla sig i skinnet är bara dumt! 🙂

Kommentera

