Krokig

DSC_0193 f1000

En krokig arbetsställning.

Att fotografera en fotograf är lättare än att fotografera andra människor. Jag har gjort det till en vana, intalar mig att en fotograf förstår varför och inte blir krokig på mig. Den här fotografen avbildar en vackert blåblommande slingerväxt i Yokohamas hamn. Det gjorde jag med (klicka om du är nyfiken) innan jag hastade ikapp mitt resesällskap som vandrat vidare i livligt samtal under solen.

86:e inlägget i #Blogg100 krokig tisdagstema

17 thoughts on “Krokig

  1. Ja så där ser det väl ut när en annan är ute också, fast jag brukar mest rikta kameran uppåt så folk blir nyfikna och kollar uppåt de också 😉 Snyggt fångat!

  2. Hej hopp, kikar i sigenoch ser att du kan fotografera. Jag kan inte det, men så har jag nästan bara kamera på mobil, vilket jag inte tror att du använder. Nåväl, kikar runt lite, lämnar ett spår och hoppas du vill gör detsamma.. Allt gott!Hej

  3. En helt underbar bild på mannen med sin något krokiga rygg 🙂 Ja, fotografer kan man nog fota hejdlöst för de kanske förstår. I annat fall tycker jag det är svårt om jag inte frågar vilket jag ofta inte vågar så det blir mest bilder bakifrån. Tycker ju det är så jätteroligt att fota människor i vardagen… Nä.. nu kom jag visst bort från temat 😕
    Krokigt var det och det har du fångat perfekt liksom den väldigt vackra blomman 🙂

  4. Den fotografen var verkligen bra utrustad.
    Men ja lite krokigt blev det ju allt…
    Men ibland får man ju lägga sig på magen för att få bra foton…
    och då måste jag tänka mig för…kanske står du där med din kamera…
    hahahaha…

Kommentera

