Helgbilden 21/4 Blåsippan ute i trädgården står

DSC_0001 fbphpll

För några år sedan var jag på ett vägbygge. E18 fick en ny sträckning genom Närke och drogs fram i blandad kulturbygd. Skogspartier låg insprängda i odlingsmarken, det var vår och ”blåsippan ute i backarna” stod. Så jag räddade ett litet bestånd och grävde ner det på vinst och förlust alldeles utanför dörren till trädgården. Det blev vinst. Samtidigt med snödroppar, krokus och scilla blommar den anspråkslösa sippan nu varje år när frosten försvinner. I helgen var den tillbaka.

85:e inlägget i #Blogg100 Helgbilden 21 april

9 thoughts on “Helgbilden 21/4 Blåsippan ute i trädgården står

  1. Ja du, den tackar dig för du är ju hennes (hans) räddare. Så fint av dig att ge sippan ett nytt hem. Gillar sådana gester faktiskt och jag har släpat hem hur många ”exotiska” grejer som helst, bland annat söndertrasade kaktusar från Cypern. De levde och blommade i över fem år… tills jag glömde dom på balkongen under första frostnatten. Gissa om jag var förstörd…
    Å du – har du tänkt på det – din blåsippa skrattar. Kolla!

  2. ”För några år sen var jag på ett vägbygge”… och drog en vinstlott 😉 Ja, jisses vad många vinstlotter man skulle kunna ha genom livet med den positiva inställningen. Tack Lena ! Det smittar ända ner till Malta 😎 Gillar din skrattande blåsippa för visst skrattar den. Det skriver ju Beate och då skrattar även jag och det smittar vidare till alla andra… 😉

  3. Ja snacka om vinst, det där blir man glad av att se när allt runt omkring är brunt och färglöst, det blir ju himla snyggt på bild också!
    Kul att du också haft dina barn i karate, min dotter har ju bara gått ett år men jag hoppas verkligen att hon vill fortsätta, det är bra träning för henne tror jag!

Kommentera

