Utsträckt

DSC_0355 fpphhpll

Drakflygaren på Hampstead Heath

Hampstead Heath är ett utsträckt grönområde i centrala Londons norra del. De dryga 300 hektaren är inte en park i egentlig mening utan en rest av det engelska landskapets en gång så vidsträckta skogar och i så måtto unikt. Världsstaden växte upp runt skogen som idag är ett populärt fritidsområde för trångbodda londonbor. Hampstead Heath är inget turistmål men väl värt att besöka om du vill byta stadsgator mot skogsstigar för en stund under Londonbesöket. Eftersom området  ligger högt bjuder det dessutom på en finfin vy över stadens utsträckta skyline.

DSC_0355 fpph1000

Och ikväll slår ambivalensen till med full kraft. Kan inte välja bildstorlek. En åsikt, någon?

80:e inlägget i #Blogg100 Utsträckt Onsdagstema

16 thoughts on “Utsträckt

  1. Den tjocka svarta ramen på bild ett tar för mycket plats ! Inte alls snyggt tycker jag 😉 Bild två är betydligt bättre men när det gäller storlek så är den sista bra eller kanske någonting mittemellan första och andra 😉 Nä.. Lena jag vet inte men rent spontant är bild två bäst både när det gäller storlek och ram. Om jag helt bortser från det så är din bild och därtill informativa text helt suverän. Som vanligt 🙂 🙂 Passar temat perfekt.

  2. Så härligt att det är ett naturligt grönområde och inte en park. Såg nyligen ett naturprogram från London, där det sas att London är den grönaste storstaden. Jag gillar ju bilder i stort format, så min favorit är den nedersta.

  3. Underbar bild! Förstår svårigheten med att välja bild, bägge var bra fast på olika sätt. Eftersom jag älskar att resa var det härligt med ett resetips också. Ha en fantastisk dag.

  4. Hampstead Heath förekommer i en hel del romaner och filmer och enligt Wikipedia var det också en favoritplats för Karl Marx med familj när det begav sig. Jag föredrar det större formatet på bild (helt enkelt för att man ser bilden bättre) med en tunn ram (om man nu ska ha ram överhuvudtaget).

  5. Det är härligt med grönområdena i London, lungor att andas i. Fint med draken, skulle passa denna blåsiga dag.

    Jag är för större bilder, men det vet du redan 😛

  6. Den där beslutsvåndan känner jag så väl igen, kan sitta med en struntsak alldeles för länge och pilla fram och tillbaka 🙂 i det här fallet tycker jag den mindre funkar bättre, vet inte riktigt varför men oftast gillar jag mindre bilder bättre!

  7. Hampstead Heath – inte alls fel! Vårt Djurgården, fast inte riktigt! Men jag minns t-banestationen. Var det inte en slutstation av någon av Londons t-banelinjer…
    Å det är då inte bara landskapet som är utsträckt utan även linan på draken. Bra gjort tjejen!

    Svar: Den nedre bilden ‘r suverän i storlek och har en mindre tjock ram = den gillar jag bäst. Men du vet ju att jag är yrkesskadad;-)

    PS. Du hade en Samsung eller hur!? Easypeasy – ungefär som med iPhonen. Strunta i stavfel och använd endast ett finger – i mitt fall det högra pekfingret (snälla, skratta inte, jag är inte femton längre och använder båda tummar i en rasande hastighet). Det går jättebra… men så har jag ju 1 1/2 års ”erfarenhet” också. När vi fick vår iPhone på jobbet så insåg jag genast att den var bäst lämpad för ”blogging” och mindre bra som telefon. Å den inställningen har jag än idag. DS.

  8. Aha det var de här bilderna du menade. jo men det kommenterade jag för jag gillar helst bilder utan ramar alls. Jag har själv testat mycket i ramväg och har till sist fastnat för de utan ramar och krusiduller även om jag ibland kan krusa till det. Jag har tyvärr en tunn ram runt mina som jag inte har lyckats få bort för man måste gå in i html för att få bort den och där finner jag inte avsnittet som man skall ta bort så min lilla ram får va kvar. Tyvärr.

Kommentera

