Stentufft

BanglatownBanglatown, East End of London

Jag bor ett tag i East End. I Banglatown, ett område präglat av immigranter från Bangladesh. Här finns Brick Lane, Petticoat Lane, Spitalfields Market och en mängd curryställen. Dottern och jag träffar min Londonson, hennes tvillingbrorsa. Att strosa runt med kameran i East End är tufft, jag fastnar alldeles för lätt. Res aldrig med en fotograf! sa kvinnan på Okinawa deltagande till mitt stackars älskade resesällskap för några månader sedan. I London vill jag hänga med nära och kära, tvillingarna och deras kusin. Stentuff disciplin råder men då och då blir det en bild, eller två.

73:e inlägget i #Blogg100 Stentufft Onsdagstema

10 thoughts on “Stentufft

  1. Verkligen tufft – på sten. 🙂
    Jag gjorde en likadan tolkning…

    Å jag förstår precis vad kvinnan på Okinawa menar. 😉

    Solskenshälsningar/SoF

  2. Banglatown har jag då aldrig hört talas om. Där ser man. Bilden är ju så otroligt läcker!!! Men jag tvivlar att jag skulle vilja bo just där måste jag säga. Men som turist skulle jag såklart stortrivas – dregel, dregel.

  3. hahahahaha – sist vi var i England hela familjen fick våra engelska vänner spader för allt tog så mycket längre tid än de var vana vid – inte bara det att sex personer tar längre tid på sig en två utan dessutom tre fototokiga som knäppte bilder överallt!

    Stentuff vägg du funnit – GLAD att du tillät dig ta fram kameran där!

  4. Snyggt foto på en läcker väggmålning.
    Passar mycket bra till temat. 🙂
    Knepigt val med kameran på resan, kommentaren från den japanska damen kan jag förstå, den var klok och insiktsfull. Kan inte vara helt enkelt kring fotografering om inte alla i resesällskapet vill ta foton. När ska man ta tid för foton? Hoppas du finner en bra balans, du tar ju så snygga bilder. 🙂

Kommentera

