Min påsk

collage påsk

Torget fladdrar av fjärilar och fjädrar

Min påsk är behaglig kravlös och lättsam. Jag går en promenad i vår(!)sol, snålblåst och hela 2,5 plusgrader. Jag är nästan ensam i världen. Småstadens 20.000 innevånare håller sig förnuftigt nog inomhus. De få stackare jag möter hastar fram som oformliga skuggfigurer i svart. Inte mycket till fotomotiv idag inte. Men himlen är i alla fall blåaste blå och kommunen har påskpyntat det offentliga rummet så att jag slipper pynta mitt.

68:e inlägget i #Blogg100 Min påsk Fototriss

28 thoughts on “Min påsk

  1. Fanken ta dig – blir sjuk av längtan när jag ser dina bilder. Färger, vår allt. Sitta här o snora, o nu är det – 6 utanför köksfönstret i Sthlm.
    JO, så klart ha en fortsatt fin helg!

  2. Så vackert det är pyntat med fjärilar som inger hopp om våren. Märkligt att här i norr är det ju mycket snö, och runt 0-grader – dock känns det inte alls kallt när solen lyser. Man kan vara utan både mössa och vantar.

  3. Blir så glad över att det offentliga rummet påskpyntats på så många ställen! Även här i min del av världen. Inte sjutton har det hänt förr?
    Härlig färgstark glädjespridande triss!

  4. Du har ett sätt att skriva som får mig att le ett stort leende varje gång! Färgerna är underbara – rena färgterapin och man (= jag) slipper t o m att gå ut;-)
    Men i ärlighetens namn måste jag säga att det kändes liiiite varmare idag än tidigare. Ingen vind heller, så man slapp blåsa bort;-)

Kommentera

