Skyltsöndag – Spam

Ishigaki

Lite färg som kompensation för gårdagens svartvita och vad sägs då om en burk spam?  Du får nog leta lite men den finns. Konserverad spam i ett matstånd mitt i basarvimlet under arkaderna på Ishigaki. Att spam är en förkortning för burkskinka spiced ham visst du kanske redan. Jag visste det inte. Konstigt nog ser den här spammen ut som en bit sushi men allt har sin förklaring. Konserven innehåller spam musubi, som en bit nigiri sushi fast utan fisk och med skinka fastlindad med nori på risbullen.

40:e inlägget i #Blogg100 Skyltsöndag i spåren av Pumita

13 thoughts on “Skyltsöndag – Spam

  1. Här fanns det mycket att välja på. Jag tycker att spam låter som något man inte vill äta, men samtidigt vet jag att pressad skinka som vi har här i Sverige går ner med lite vilja 🙂

  2. Vilken härlig blandning… för att inte säga röra av proviant. Spam känner jag till men det är inget man äter… din variant har jag varken sett eller hört talas om. Ingår inte i min mathållning men det kanske är gott. Och så är det ju gudbevars inte häst iaf. 😉

  3. Maken är ju från England så jag har spammat;-)
    Men vilken rolig idé att göra spam-sushi. Har aldrig sett sushi med kött. Vilken rolig idé!!!

    PS. Maken nynnar just nu på Monty Python’s och återger konservationen i Jah’s klipp. Han kan sin Monty Python maken;-)

  4. För mig är spam detsamma som skräppost, sådant som e-posten överröses med periodvis. =) Men din bild däremot är inget spam – vilken butik och tur att den inte skulle göras i svartvitt. =)

    Tack för dina fina kommentarer

Kommentera

