Nyklickat – valfritt fönster

Altansukh Demberel

Denna veckans fönster är ett fritt val. För ovanlighetens skull väljer jag idag ett nyklickat minifönster från småstaden. Fönstret finns i ett mörkt hörn av bibliotekets utställningshall och är egentligen bara ett litet kikhål i bjärt kontrast till hallens övriga stora panoramafönster. Samtidigt skapar det genom sin placering och inramning en spännande kontrapunkt till de utställda konstverken. I dagarna visas mongolisk konst i hallen, Tiny little pieces of childhood, video och måleri av Altansukh Demberel.

38:e inlägget i #Blogg100 valfritt veckans fönster

16 thoughts on “Nyklickat – valfritt fönster

  1. Å varför såg jag de fyra hål i väggen längst ner till vänster först då;-) Ibland kan man väl fråga sig hur jag är funtad;-)
    Gilalr ditt lilla titthål – det skapar iaf en riktig kulturkrock oavsett vilken konst som visas.

  2. Rolig idé med ett konstverk som förändrar sig men å andra sidan varför ska jag ha en ram runt när jag betraktar verkligheten. Det räcker gott och väl med referensramen. Nu är jag visst lite enkelspårig… 😉

    Den mongoliska tavlan ser spännande ut… också. 🙂

Kommentera

