Skyltsöndag – bara nyttigheter

Mangopudding

Eftersom Pumita skyltar stort med Ät bra chips idag ekar jag med flera nyttigheter. Eller vad sägs om mangofromage, fina råvaror tillagade med stor omsorg. Ungefär så tror jag att den solgula frestelsen presenteras med reservation för min icke existerande franska. Bara nyttigheter, Ät bra godis!. Ja jag har fastnat på Ishigaki Hur skulle jag annars hitta något solgult substitut för den där stora fina himlabollen som har rullat in under filten och fastnat där?

26b inlägget i #Blogg100 Skyltsöndag i spåren av Pumita

18 thoughts on “Skyltsöndag – bara nyttigheter

  1. Ååååh, jag skulle ge bort alla chips i hela världen för att få äta detta. Lätt alltså, det skulle inte ens vara en uppoffring! Oavsett om det är nyttigt eller inte för det är ju såå gott med mango. :p

    Sv: Det är vilodag idag så det blev bara brunch och middag för mig med. Det finns så många roligare saker att göra än att stå i köket. 😉

    • Men så illa får du ju inte ha det! Du får en bit puddingen du med. Och om jag inte alldeles missuppfattat situationen så blir Pumita bara glad att skänka bort lite chips också. Alla ska få 🙂

  2. Nu blir jag allt lite konfunderad: Du är i Japan och äter mango från Centralamerika (fast de växer kanske på fler ställen i världen som jag inte känner till) och som tillagas och serveras på franska? Eeh?

    Men annars är jag också barnsligt förtjust i mango. Sörplade i mig ett otal sådana under mina år i Nicaragua och har tyvärr inte hittat några lika goda bland de importerade.

    • Inte så lite konfunderande med den internationella mixen men livgivande. Här hemma måste vi ofta nöja oss med det näst bästa, långt från odlingsplatsen och minnas hur det kan smaka. Skulle hemskt gärna ha sörplat mango i Nicaragua. Det är då ett som är säkert!

  3. Det var en tydligt varudeklarerad efterrätt som serveras! Mango är både sött och gott. 🙂
    Säkert en mycket god pudding när de i text tydligt beskriver att den lagats till med extra mycket omsorg! Det märktes säkert på smaken. 🙂
    Tar lite konserverade mangobitar till glassen senare idag, blev riktigt sugen på mango!

Kommentera

