Gemenskap #Fototriss

collage gemenskap

Gemenskap illustrerad med en triss i foton

Ett segt grått töcken häckar över småstaden. Det vägrar att försvinna, vem slukade solen. Utan ljus och värme finns inte nämnvärt mycket offentlig gemenskap. Den privata gemenskapen, med äldste sonen och svärdottern som är här i helgen, vill jag inte heller använda. Återstår arkivet. Jag väljer bilder från sent i november, tre bilder av livsglädje och gemenskap. Följ med mig till staden Ishigaki på den lilla ön Ishigaki-jima långt söderut i Okinawas övärld. Ishigaki har ett behagligt subtropiska klimat som gör det lätt att vistas utomhus i självklar gemenskap

Syskongemenskap

Ishigaki syskon

Tjejernas gemenskap

Ishigaki tjejer

Killarnas gemenskap

Ishigaki killar

och tusen och en andra gemenskaper men som detta är en triss stannar jag härvid.

26:e inlägget i #Blogg100 Gemenskap Fototriss

21 thoughts on “Gemenskap #Fototriss

  1. Alla dina bilder är enormt bra – men den sista slår nog allt! Perspektivet och färgklickarna får mig att dregla. Så enkelt och naturligt är det;-)
    Å vilken skillnad mot vårt trista väder utan sol i två veckor. Ja, det är ju inte helt soligt i Ishigaki heller men ändå.

    Åsså gillar jag V-tecknet i tvåan – ALLA japaner (jo nästan alla då) kör ju med det. Det verkar liksom inte dö ut.

  2. Charmig och fin gemenskap från Japan. Gillar verkligen mittenbilden med tjejerna som glada poserar för kameran. Hoppas att solen kommer snart, känner att jag fått nog av detta gråa töcken jag med,

Kommentera

