Hotfullt

Karatsu

I dagens inlägg dröjer jag mig kvar i taiyakibagarens Karatsu på västra Kyushu. Men jag flyttar mig till en annan del av staden. Just där den trånga marknadsgränden mynnar ut i huvudgatan finner jag mitt hotfulla fönster. Ser du kanske inte något hotfullare i bilden än att husets röda puts är i färd med att rämna? Titta igen.

Karatsu

Vid närmare husesyn är det andra fönstret från vänster fullständigt livsfarligt. Det leder rakt ner på gatan från andra våningen. Säkerhetsräcket i brösthöjd har rostat bort. Förövrigt är det knappast tillrådligt att luta sig ner över gatan vid något av de andra fönstren heller. När nu det första räcket har rämnat hotar samma öde säkert de tre övriga.

17:e inlägget i #Blogg100 hotfullt veckans fönster

17 thoughts on “Hotfullt

  1. Kanske går just det fönstret inte att öppna (det ser lite annorlunda ut), och då behövs ju inte det skyddande räcket…och då är det ju egentligen inte så hotfullt. Nä, nu spårade jag nog ur. Visst är det hotfullt i dina intressanta bilder!

  2. Ooops! Du skulle kunna få ett jobb på mitt företag kan jag ju säga! Trodde att det bara var jag som var yrkesskadad;-)
    Byggnaden är väldigt ”ojapansk” måste jag säga. Liknande balkonger/fönster ser man vid Medelhavet – om man tittar upp alltså. Å där – precis som i Japan – finns det inga skyltar som varnar för ”Takras” eller ”Balkongras”.

  3. Ett mycket vackert gammalt hus. Tyvärr blir de ju skruttigare med åren precis som med oss människor, ja om inget ingrepp görs förstås. Får hoppas att fönstren bara används till att titta ut igenom. Mycket fin bild!

Kommentera

