Helgbilden 3/2 Kall årstid

vinter

När vintersolen äntligen visar sig i småstaden går jag ut. Ljuset flödar. Skuggorna är långa. Kylan är kvar men snön smälter ihop. Färgerna finns där igen. De flesta jag möter går ändå hopkurade i murriga kläder. Men inte alla. En del människor gör skillnad med färgglädje i vinterkläderna under den kalla årstiden.

På kvällen går vi på bio och ser Tarantinos Django. Tror vi ja. Lite sena in i mörkret medan Robyn sjunger blir jag tveksam. Filmen visar sig vare en för mig totalt okänd historia som heter Ego och utspelas i stureplans- och östermalmsmiljö av långfilmsdebuterande Lisa James-Larsson.  En film jag annars skulle valt bort men det är alltid kul att se något otippat. Jag tillhör väl knappast målgruppen men filmen är rar om än lite välmenande sensmoralisk. Django däremot visas söndag om en vecka.

Ego

Ego av Lisa James-Larsson med Martin Wallström  och Mylaine Hedreul. Foto från Moviezine.se

13:e inlägget i #Blogg100 Kall årstid mandagstema och Helgbilden 3 februari

8 thoughts on “Helgbilden 3/2 Kall årstid

  1. Jo visst klär man sig mest i svart eller grått under vintern. Undrar varför, för just den årstiden behöver man ju färgklickar mera än någonsin.
    Roligt med att se ”fel” film. Det glädjer mig att jg inte är ensam om att blanda ihop tider, datum och somm i ditt fall filmvisningar;-)

  2. Surprise-film 🙂 Så kan det bli ibland. Kanske bra, så manfår se något utanför sin”box” ibland … bara man vet att man inte behöver sitta kvar om den är kass 😉
    Visst gör solen underverk 🙂 Vi hjälps åt med besvärjelsen!!

  3. Hahaha.. så ni gick på fel film? Vilken överraskning!
    Din bild ger intryck av vår, det lär jag få vänta på här uppe, men nu är januari ”gjord” och det blir ljusare och ljusare 🙂
    Tack för dina snälla ord ang. mina svartvita bilder, dom värmer!

  4. Vi borde ha mera färg på våra kläder under vintern. Det är då som färg behövs som allra bäst! Ibland kan det vara kul att hamna på fel film och se något oväntat. Nu har du en film att se fram emot även nästa helg.

Kommentera

