Idag gillar jag: ett leende

Monorail

Jag gillar ett leende, färg och bilder som gör mig glad medan jag bläddrar igenom arkivet av minnen. Jag gillar att förarens honnör, för den avstigande passageraren, kom med i bild. En förare gör honnör och en konduktör bockar artigt i varje vagn när han går genom tåget. Så är det i Japan. Det känns ovant och främmande. Ja och så gillar jag monorailen. Den är ett alldeles ypperligt sätt att ta sig fram i -jag menar över- en stad.

torsdagstema I like

9 thoughts on “Idag gillar jag: ett leende

  1. Visst är det trevligt med ett leende. 🙂
    Härligt foto på förarens honnör och vilket färgglatt tåg!
    Wow, tänk om man fick en bockning till tack när de kollar biljetten på tvärbanan!
    SL har en del att lära från Japan, det är tydligt. 🙂

  2. Just det! Sådant blir man så otroligt glad över. Inte bara det roliga ”graffiti”-tåget som jag gärna skulle vilja åka med, utan artigheten. Å kolla – konduktören är klädd i vitt, inte svart eller tråkigt mörkblått, bara en så’n sak.
    Ska faktiskt lägga upp ett inlägg i kväll om min favo busschaffis. Skrev inlägget på jobbet imorse (ooooops), så jag har inte plankat från dig;-)

  3. Tänk att mötas att ett sånt färgglatt tåg på morgonen när man är trött, då kan man ju inte bli annat än pigg. På sommaren kör man gamla museispårvagnar i Göteborg. På dessa finns konduktörer som är klädda i fina uniformer och som hälsar varje passagerare välkommen ombord. Det betyder väldigt mycket att bli trevligt bemött.

Kommentera

