Väder

väder

Väder Ordlös lördag

12 thoughts on “Väder

  1. Hej där! En Japansk väderkarta, kul. Men nu är du väl hemma igen o sjunger ”Småstadsblues”. Du undrade över kameran. Jag kör Lumix, min första systemkamera blev en Lumix G 10. Den kändes lätt o smidig. Den nya är en Lumix G 5. Den har vridbar skärm med inställning o pekfunktion. Skärmen är bra att göra inställningar på när det är mörkt. Ser som en kråka. Men när jag tar fotot så vill jag helst titta i gluggen. Men gillar Lumix, ett o annat ”lull lull” kan man nog vara utan. Min lillkamera är också en Lumix, den har leicaoptik. Borde väl kanske köpt Nikon eller Canon, fler har ju det märket så det skulle bli lättare att fråga när det stökar till sig. Men tror att vi min nya o jag kommer att bli bra överens. Min bild nu från taket i Aspudden är tagen med ”lillkameran”

    • Nja så kallt var det inte! Koden för väderpresentation är olika. Understreckaren betyder förändring sedan igår, inte nattemperatur. Kartbilden säger alltså ett par tre grader varmare än igår utom på Okinawa där det är konstant behagliga 23 grader 🙂

Kommentera

