Skuggor

skuggor

Novembersolen, som följt oss upp längs Kyushus västkust, lyser fortfarande intensiv när vi stiger av tåget i Fukuoka och går ut på torget framför Hakata-stationen. Skuggorna är skarpa i det bländande vita ljuset. Fukuoka, Japans sjätte största stad med sin lättsamt myllrande charm, är ett kärt återseende. Här är det lätt att ströva runt och ströva vilse. Som kuriosa kan jag berätta att härifrån kommer eftersökta små lerfigurer, de så kallade Hakata dolls. Och härifrån flyger man ut till Okinawas tropiska övärld. Det ska också vi göra men först om några dagar

Skuggor mandagstema

11 thoughts on “Skuggor

  1. Fråga mig inte (för det kommer du inte att göra) varför jag tänker på ”Plattan” i 08 när jag ser din bild. Har ingen förklaring – förutom att jag gillar ditt foto skarpt!
    V, ska du åka till Japan igen om några dagar????!!!!!! Om du behöver en bagagebärare så säg till bara;-)

    • Bagagebärare vilket strålande erbjudande! Annars skulle jag inte ha kunnat åka nu om jag skulle ha åkt men det ska jag inte. tyvärr. Tänker bara tillbaka till då i november 🙂
      Tänkte faktiskt också på plattan, en liknande bild uppifrån kulturhuset jag använde i fototriss förra året men kände inte för repris

Kommentera

