Skyltsöndag – Får det vara en kopp örtte?

Citronmeliss

Vad sägs om en fikapaus i det gröna?

Idag är jag trött på inomhuslivet. Kanske är det för tidigt att önska grönska, bara ben och jordlukter – Nej det är aldrig för tidigt. Tiden går fort. Gaffeln är en hård match för högern men nu äter jag med pinnar igen och firar med tankar om grönt grönt grönt

Den prunkande citronmelissen växte i elevernas experimentträdgård i Wij trädgårdar i somras. Odlingsbäddarna var anlagda i olika typer av jord kompost, gödslad, ogödslad osv. Ibland kompletterades de skrivna skyltarna med dito illustrativa som demonstration av växtens användningsområde

Skyltsöndag i spåren av Pumita

12 thoughts on “Skyltsöndag – Får det vara en kopp örtte?

  1. Ja du är då verkligen på G!!! Du har ju t o m lyckats med att fotomontera en kopp in i det gröna! Uppiggande!!!
    Örtte är då inte min grej, men en kopp kombucha slinker gärna ner. Har du testat detta salta te?! Ja, jag vet, det är bara jag som gillar det – hittills;-)

    • Ähum fotomontage god idé måste bara öva först 😉 Örtte är inte min grej heller och inte heller har jag,mig veterligt, testat kombucha men det låter som en smakupplevelse av ett eller annat slag…

Kommentera

