Så här ser det ut där jag är #Fototriss

collage vintertak

Nu när jag har en begränsad verksamhetsradie blir bilderna därefter. Jag släpper arkivet för en stund, ett framsteg så gott som något, och fotar de första bilderna sen innan jul. Strax bortom apelgården där jag bor ser det ut så här idag. Det är vintergrått. Bakom kala grenar ritar snön takkonturer. Molnen kryper längs marken. Av utblickarna från balkongen kan du förledas tro att småstaden är pittoresk med ett bevarat äldre husbestånd. Det bilden stämmer generellt dåligt men det finns fickor med gammal stadsbebyggelse insprängda bland moderna flerfamiljshus och egnahemsvillor. En vinterdag som idag blir synfältet fritt och skavankerna tydliga. Så här ser det ut

Så här ser det ut där jag är Fototriss

20 thoughts on “Så här ser det ut där jag är #Fototriss

  1. Grattis till första utomhuspromenaden. Snälla, ta det lugnt nu och sätt broddar på alternativt köp dig en ”livsförsäkring” i form av Icebugs!!!
    För att vara helt ärlig, vilket jag ju alltid är (på gott och ont) så blir jag gladare över dina framgångar än över dina bilder idag. För en gångs skull kan jag slå dig med sol idag! Å jag lovar att jag gör mitt yttersta att blåsa solen västerut. Är t o m så omtänksam att jag inte skickar sju minusgrader visare;-)

  2. En liten huskavalkad som inte går av för hackor 😉 ..och inte syns det spår av vinterkyla eller grådask heller. Du är väldigt duktig på att utrycka dig i ord och bild och jag blir lika imponerad varje gång. Ett stort framsteg att du nu kan greppa kameran iallafall för en stund. Det går med andra ord framåt om än långsamt så iallafall åt rätt håll 🙂 Ha en skön vecka Lena !

  3. Fint! Du beskriver ju en liten kärna. Alla mindre städer drabbades ju av Domus, P-garage o tokgator under en period på 60 talet. Men, saker och ting förändras och jag tycker att man börjar försöka få tillbaka lite av det gamla. Så är det i varje fall i Eskilstuna min andra stad.

Kommentera

