Stjärnfullt

stjärnor

Jag har presenterat nödlösningar förut i veckans fönster men denna gång slår jag ett tvåstjärnigt dubbelrekord

Det finns många fönster i bild. Alla utom ett är tomma. Detta enda är välfyllt. Stjärnfullt skulle man kunna påstå för ser ni vilka prima stjärnor som syns där? Ja, jag får väl säga det själv för ingen annan lär göra det. Det är första dagen i Kyoto på denna resa. Vi är trötta frusna och dyblöta efter en heldag på silvertemplet i ösregn. Till råga på allt blev jag bestulen på mitt nya paraply, i Japan alltså där snatteri är ett i det närmaste okänt begrepp! Men ena riktiga stjärnor det är vi, som kan konsten att fylla ett fönster

veckans fönster stjärnfullt

26 thoughts on “Stjärnfullt

  1. En helt underbar lösning !! Du slår då alla rekord i fyndighet det kan jag helt klart konstatera 🙂 🙂 Själv sitter jag här och bläddrar i mitt tunna arkiv då dagens bilder varken innehåller stjärnor eller fönster. Min hjärna jobbar på högvarv men inte hjälper det 😉 Får nog stå över denna gång. Trevlig helg !!

  2. Hmm, jag undrar liksom Rajson över bristen på människor i din bild (stjärnorna är ju där förstås) för Japan föreställer jag mig som väldigt myllrande, speciellt på tåg och tunnelbana. Men regnet kanske gjorde att de flydde hem – och någon tog ditt paraply med sig eftersom hen hade glömt sitt eget. 🙂

    • Det var nog ett av skolbarnen som behövde det så mycket bättre. Paraplyer kan väl förresten nästan räknas som allmän egendom i landet. Och även i Japan blir ändhållplatsen ganska öde om man precis missat avgången.

  3. Bingo, där satt den – igen! Två ljushuvuden från Sverige, jag menar stjärnor är ju också ljus;-) Å fönsterinramningen älskar jag bara. Vilken färg – precis lagom lila för min smak. Säg nu bara inte att den var rosa – dörren alltså;-)

    • Dörren är genuint färgäkta grymlila i exakt rätt ton, lovar och svär!!! 🙂
      Tack Beate, ljushuvuden precis ordet jag famlade efter och med din osvikliga radar gick du rakt på det, så klart!

  4. Haha, köper du min tolkning så köper jag din 😉 Färgglad bild med er två i mitten, men det ser väldigt tomt ut för att vara ett välbefolkat land. Snyggt!

    Angående min nattbild, använde stativ. Har börjat använda det mer och mer, det gör stor skillnad.

Kommentera

