Konichiwa Bitches – music line

Konichiwa Bitches

en bild inspirerad av Robyn – Konichiwa Bitches

Jag är konvalescent, skriver ordet och inser att jag gillar det. Det är förstås bättre att vara helt återställd men som konvalescent  för jag en ganska behaglig tillvaro. Klumpig på tangenterna ännu men det blir allt lättare att träffa rätt. Tids nog kommer kameran fram igen men till dess fortsätter jag att utforska arkivet. Mycket Japan blir det och lite redigeringslek. Konichiwa förresten, goddag, är ett av de få ord som jag behärskar till fulländning på japanska

MUSIC line Onsdagstema

20 thoughts on “Konichiwa Bitches – music line

  1. Kunde inte få fram låten men Robyn känner jag ju till 🙂 Vilken härligt häftig redigerad bild !! Den gillar jag verkligen helt klart. Vad duktigt du är !! Du får ta tillvara på den tid du har nu som konvalescent och forska vidare i ditt förmodligen ganska så gedigna arkiv 😉 Tids nog är du tillbaka igen och kan åter greppa kameran. Må så gott du nu kan Lena 🙂

    • Misstänkte att en inklippt länk från Spotify kanske inte skulle funka klockrent men ville testa. Hos mig gick det bra. Ska kanske hålla mig till en stabilare youtube-länk i framtida övningar 🙂

  2. Konbanwa – God kväll!
    Alltså ärligt talat så har jag slutat tycka synd om dig! Du kan vara inne i detta pissväder, du skämmer bort mig med fler bilder från Japan och får mig att gapa åt din redigering som är så otroligt läcker. Varför kan inte jag sån’t. Måste jag bryta axel och fingrar för att….
    Nej, det går ingen nöd på dig längre!
    Kram!

    • Konbanwa, tränar på mitt nya ord medan jag borstar chipssmulorna ur divanen och tycker lite synd om alla er som måste kämpa på därute i vintern. Mej går det absolut ingen nöd på, var ställde jag nu chokladasken 😉

  3. Superhäftig redigering och tack för Robyn-låten, den hade jag faktiskt aldrig hört tidigare, var ju annorlunda och ganska rolig. Hoppas du är på bättringsvägen. Oyasumi nasai (god natt)

  4. Härmar Beate och säger Konbanwa! Det kan betyda vad som helst iofs men jag köper det med hull och hår. 😉 Inte långt till natten iofs. Robyns låt har jag inte hört, vad jag vet, men jag är ju inte sämre än att jag kan hitta den på youtube. Modern touch på din bild.

    Konvalescent låter alldeles förträffligt, ordet har en positiv, optimistisk klang. Men stressa inte med rehabiliteringen, låt den ta sin tid. Det blir bäst så. 🙂

    • Nu när Hanna lärt oss säga god natt också kan vi välja fritt bland artigheterna 🙂
      Ja visst har ordet en god positiv laddning. Jag vilar i den, stressar inte en gnutta och slutar gny när jag spanar ut i snöyran.

Kommentera

