Kvällsrutin

izakaya

På resa är min dag öppen för improvisation och spontanitet medan kvällen följer sin egen ritual. Staden mörknar, lyktor tänds, nattlivet tar vid. Jag följer min egen kvällsrutin, söker upp ännu en enkel krog  med vilsam atmosfär och hemlagad mat. Där lägger sig dagen till ro innan jag promenerar till hotellet längs nattliga gränder

Izakayan bakom stationen i Shin-Osaka har plats för tjugo gäster. Far finns i köket bakom bardisken, mor serverar, saken är varm och tempuran rent himmelsk

kvällsrutin tisdagstema

14 thoughts on “Kvällsrutin

  1. Tempura mmmmmmmhhhhh! Du väljer då precis ”mina” matställen. Härligt att följa dig och din Japanresa. Snart kan jag stryka resan från min önskelista, jag menar jag har ju snyltat på dina äventyr;-)
    Pratar du japanska förresten? Mina 10 terminer är som bortblåsta. Undrar om det har med minnet och åldern att göra;-)

    1 000 tack för din fina kommenar! Den gjorde mig riktigt glad!

    • Nej Beate, så lätt kommer du inte undan. Pay-back-time kommer när jag ska snylta på din Japanresa 🙂
      Din japanska kommer säkert tillbaka när du är i landet, avundsjuk på ditt kloka studieval själv förstår jag inte ens tecknen men jag har en ”sherpa”.

Kommentera

