Baksidan

Vi är ett fyrtiotal nyfikna som följer spången på naturvandring bland ljung och tranbär ut på Öjamossen

Baksidan med att bo i småstaden är bristen på badsjöar för att inte tala om havsstränder.  Den lilla kommunen har bara en stad och högen, stenbrotten, åkrarna. Ryktet säger att här också finns en sjö. En enda naturlig sjö på en högmosse långt inne i skogen men hit mot kommunens baksida har jag aldrig letat mig. Inte förrän idag vågar jag mig iväg till baksidan och finner badbryggan bland vitmossa skvattram kråkbär pors ängsull och  rundsileshår

Baksidan Tema fredag

17 thoughts on “Baksidan

  1. Gillar dina bilder från naturvandringen. Verkar som det var en fuktig vandring. Verkar vackert vid denna enda badsjö, blev det något provdopp?
    De gående på spången visar upp sina baksidor. Undrar om där fanns mötesplatser eller gick det bra att kliva av spången om någon kom åt andra hållet utan att börja sjunka ner i mossen? Ja med tanke på att gå mot strömmen, som du skrev. 🙂
    Tack för din kommentar och en trevlig helg.

  2. Ligger i soffan i stugan här i Närke och bara gapar….jag har aldrig hört talas om din baksida trotts att jag bott i din stad i 45 år. Det ser man! Dit får jag allt ta mig, Tack för att du visar mig min gamla hembyggd.

  3. Ser spännande ut med promenad på spångar, väldigt fina bilder också. Bilden med badbryggan är ursnygg, men samtidigt kryper det lite i mig. Jag är rädd för djupt vatten, skulle inte våga mig i där, det ser ut att vara bottenlöst.

  4. Alla stadsbor saknar kanske inte naturen, men de som gör det får ju se till att njuta ordentligt när de väl kommer ”ut”. Din utflykt ser ut att ha varit en riktig höjdare av vackra upplevelser.

  5. Vilken fin miljö du hittade, visst är det så att det finns så otroligt många smultronställen även i min lilla stad som jag absolut inte känner till. Det gäller att utforska och följer bakom någon så kanske …

  6. Ett 40-tal?! Det var inte illa. Då är inte staden så liten iaf om det finns så många vandringslystna där. 😉 Jag har aldrig varit på en liknande vandring men helt spontant skulle jag säga att det inte passar mig. Vill gå i min egen takt och filosofera… och inte trampa ngn på hälarna. Superfina bilder!

Kommentera

