Ringar

Inte vet jag hur det ser ut hos er, hos mig föll det 65-70 millimeter regn under en timme igårkväll. Det är mycket. Översvämningen i källaren var hanterbar men det blev stopp i tunnlarna under järnvägen. Skyfallen kom tätt under dagarna i Linköping också men vi hann utnyttja soltimmarna till bad och långa promenader. Ringar på vattnet hade varit en passande bildillustration men istället väljer jag cykelringar spottade från Linköpingsbalkongen bara för den glada röda capen och de blå dojornas skull

ringar Tema fredag

19 thoughts on “Ringar

  1. Vi har haft flera översvämningar i Göteborg i sommar, men inte igår. Det fanns en tid då jag också cyklade i ur och skur, men det är slut med det. Härlig bild med regncapen som en glad färgklick.

  2. Härligt foto med röd regnkappa … det gjorde du rätt i som fotade från din balkong cykelresenären 🙂 Här kom ett rejält skyfall igår oxså, men inte som hos dig… Gummibåt o groddräktsväder 😉

  3. Ja, regn rådde det inte brist på här på Närkeslätten häromkvällen. Granngatan stod under vatten som vanligt. Kul fångat av damen på cykel. Röd regnponcho och blå foppatofflor, det är så man skyddar sig mot regnet ;0)

  4. Passande ringar. Snyggt fångat där från balkongen! En läcker bild, snygga färger. Vissa dagar kommer det redigt med regn. Det verkar vara årets melodi, sol en dag, regn nästa, växlande väder sa någon meteorolog redan i juni.
    Aldrig kul med översvämning… tur ni var hemma.
    Hoppas solen återvänder.

  5. Ja, regn har vi fått … igår var luften helt vit av piskande regn, jag tror inte jag sett något liknande på flera år. Då tror jag inte att din cyklist hade klarat sig upprätt. Men fin bild, trots regnet!

  6. Jag har redan glömt vad det var för väder på torsdagskvällen, men inte regnade det så där i alla fall! Tycker att jag klarat mig bra i sommar, men jag kan ju i så stor utsträckning anpassa mig efter vädret.
    Härlig färgglad bild fick du till mitt i gråvädret – den där symboliserar säkert sommaren-12 för många!

Kommentera

