Sitter ihop

Skulptur, ja konst över huvudtaget, är som bäst när den sitter ihop med rummet. Ulla Viotti är en skulptör som gärna arbetar i tegel. Hennes tunga tegelfåtölj med mjuk planterad sittdyna sitter ihop med och smälter samman trädgårdsrummet där den står i gräset på Wijs Trädgårdar

Kan inte motstå ytterligare ett exempel från Wij på konstverk som sitter ihop med rummet, i det här fallet med landskapsrummet

sitter ihop Tema fredag är en fortsättning   på gårdagens utflyktstema

12 thoughts on “Sitter ihop

  1. Wijs trädgårdar är verkligen ett härligt utflyktsmål! Vi var på dit i år igen men tyvärr kom annat i vägen.
    Ulla Viottis tegelskulpturer har jag sett en hel del av, ja även gräsinstallationer, labyrinter mm. Duktig konstnär!
    Fåtöljen med sin grässits är för underbar!
    Ha en skön helg!

  2. Det var en himla tur att jag inte tog bilden på fåtöljen för jag valde mellan den och Gorbatjov ;-)) var i Wij i juni i år.

    dockan hos mig stod tillsammans med en hel hög olika ryska regenter i ett skyltfönster i Stockholm. Jag var på väg till jobbet när jag fick se dem och jag fotograferade dem alla – kan ju vara bra att ha i en fotoutmaning tänkte jag ;-))

Kommentera

