Idag gillar jag: utflykt

Vi gör en utflykt till Lars Krantzs skapelse, Wij Trädgårdar i Ockelbo. Sommarens konstutställning är utplacerad lite överallt

Går guidad tur i trädgårdsrummen. Äter god lunch ute i solen, dricker Jädraöl sen går vi en lång konstrunda på grässtigar

Wij Trädgårdar började anläggas för ungefär tio år sedan. Den beundrade Rosenträdgården var en av de första

Jag gillar att göra utflykter. Samla intryck, äta på lokala krogar eller hak och lära känna trakten där jag vistas för tillfället

torsdagstema I like

8 thoughts on “Idag gillar jag: utflykt

  1. Precis så gör vi också! Och att kombinera det med en konstrunda är ju bara en bonus. Utgår ifrån att ettan är ett av konstverken. Älskar det!
    Ja å ölen, som jag aldrig hört talas om den tar jag direkt, speciellt då det för en gångs skull har varit soligt hela dagen. Då sitter det perfekt med en bärs!

  2. Vilket vackert ställe och ölet verkar spännande. Underbara bilder!

    Bakgrunden på min bild med tornerspelaren var lite suddig redan från början, men disigheten blev mer framträdande i och med redigeringen. (Använde mig av filtret ”krita&träkol).

  3. Ja, det är härligt med utflykter. Skulle vilja hänga på:-) Ang. ISO så ökar du ljuskänsligheten på sensorn i kameran. Men det kan öka bruset i dina bilder. Men det kan man eliminera i ett bildbehandligsprogram. Testa dig fram…

Kommentera

