Akademiskt

Akademiskt? Då gräver jag djupt i minnets irrgångar. Och djupt i bildarkivet. Kommer tillbaka till tiden då kameran är så färsk att datuminställningen är permanenterad i bilden (tur att jag åtminstone lärt mig beskära). De andra tidsmarkörerna, vinterns nattsvarta kvällshimmel över takfönstren och granen, finns förstås kvar. Interiören med den varierade användningen av fönsteröppningar, kommer från en akademisk forskningsmiljö i Stockholm, Utrikespolitiska Institutets relativt nya lokaler vid Tekniska högskolan

veckans fönster akademiskt

21 thoughts on “Akademiskt

  1. Den som spar den har! Å ett mera akademiskt bidrag finns ju knappast att uppbringa!

    PS. Å jag som är vid KTH dagligen har då uppenbarligen inte tittat runt där;-) DS

  2. Det är alltid kul att kika in på andra lärosäten, oftast liknar de dock varandra. Detta liknar Forum-huset vid Örebro universitet, där jag spenderat många och långa timmar. Bra bidrag!

  3. UI delar lokaler med Försvarshögskolan varför undertecknad var nervös för att fotografen skulle bli åthutad för fotoförbud. Akademikerna presenterade (om jag minns rätt) rapporten ”Maktskifte i Japan — är en förändring möjlig?” författad av Linus Hagström & Björn Jerdén.

  4. Var det inte i Gamla stan som UI låg tidigare? Vill minnas någon studiedag där på 1980-talet då jag jobbade som lärare i Botkyrka. I alla fall var det ett väldigt intressant besök jag var på, även om jag möjligen inte minns var vi var.

    Så de utrikespolitiska akademikerna håller till vid KTH numera. De gör ett bra jobb med sina små skrifter om olika länder och som jag använde många gånger i undervisningen.

Kommentera

