Sommar

Sommar – Den stulna drömmen

Juni 2010

Juni 2012

Dröm och Verklighet och Svensk Sommar i trädgården. Då är sommardagen som bäst, solen varm och stilla liv i skuggan att föredra. I år har jag istället chans att öva regnbilder. Och läsa går ju alltid, i alla väder. Då läste jag ”Den stulna drömmen”. För er som inte följt den okonventionella kriminalaren Anastasia Kamenskaja vid Moskvapolisen och gillar spänning i främmande miljö rekommenderar jag författaren Alexandra Marinia, doktor i rättsvetenskap och, som framgår av baksidestexten, en av få kvinnor med överstelöjtnants grad inom ryska polisen. Hon serverar underhållande och intelligent sommarläsning i sol såväl som i regn

tisdagstema sommar

13 thoughts on “Sommar

  1. Jag hoppas på att den översta bilden även kommer att symbolisera de sista dagarna i juni även 2012. Författaren har jag missat, kanske något att söka upp inför lata sommardagar i skuggan.

  2. Juni 2012 är visst den regnigaste juni sedan 1901! Då gäller det att fokusera på annat än hängmattan ute! En bra bok eller nya fotoäventyr kanske kan bidra till några fina dagar i juni i varje fall, precis som du skriver!
    Hoppas du får en härlig och regnfri midsommar!

Kommentera

