Kontrasterande helgbilder 2-3 juni

I en ny fotoutmaning uppmanar kreativa Marit Johansson oss att visa Helgbilder samtidigt är dagens onsdagstema kontrasterande. Jag försöker mig på en fusion nu när snack och samvaro konkurrerar hårt med tiden vid skärmen

Första helgen i juni kommer vår efterlängtade vän till Arlanda. Japanska språket svävar mellan väggarna när Yoshiko och translatorn pratar med en språksam lätthet som kontrasterar mot min broken english och enstaka glosor som konichiwa, doso, domo arigato, sumimasen. Söndag far vi till grannbyn och ett Stenarbetsmuseum. Det  är högintressant

Tvärs över vägen finns en hembygdsgård som serverar äktsvensk fika med hembakat. Kakfat och miljö kontrasterar kraftigt mot allt vad jag upplevde i Japan. På kvällen går vi till Bio Folkan och bjuds action som står i stark kontrast till dagen

Prometheus är en saga. För mig som gillar alla sagor, från myter över fantasy/sf till deckare, har denna skräck-action-sfmix ett stort underhållningsvärde trots att karaktärerna är endimensionella och berättelsen kunde ha finslipats

Prometheus av Ridley Scott med Logan Marshall-Green, Noomi Rapace, Michael Fassbender. FOTO FRÅN MOVIEZINE.SE

Riktigt usel är jag på att kommentera i era fina bloggar, tiden är extra knapp men jag läser uppskattar och kommer igen!

6 thoughts on “Kontrasterande helgbilder 2-3 juni

  1. Pingback: Fotoutmaning Helgbilden | Marits Blogg

  2. Ytterligare ett lyckat försök med en kombo av fototeman här hos dig!
    Å vilken helg du har haft.
    Undrar vad Yoshiko tyckte om Sverige och det hon fick se. En kontrasterande kulturkrock blev det hursomhelst!!!

    PS. Jag har plugat 10 terminer japanska. Det enda som sitter kvar är: Eki var doku desuka. Bra att veta om man vill veta var centralstationen ligger… i Tokyo till exempel;-) DS

Kommentera

