Idag gillar jag: tandläkaren

På torsdagar är det dags att gilla något men idag känns det omöjligt. Det skramlar tomt mellan öronen. Är på väg att hemfalla åt en tredje naturromantisk sommarvy från Harge uddar men någon måtta får det vara i enkelspårighet och dessutom slår det mig att torsdagsuppdragets bild ska vara nytagen. I veckan tog jag bilder av tandläkarinstrument. Jag gillar tandläkaren sa jag visst

Men det var inte sant

Och det var inte sant

För däremellan kommer fasan

Jag dras med en veritabel tandläkarskräck. I skolan hade alla små barn hål i tänderna. Alla utom jag. Skräcken för den okända smärtan växte i takt med att mina kompisar varje år berättade allt värre rövarhistorier om tortyrlika upplevelser med borren. När jag väl hamnade i tandläkarstolen var det väl inte så farligt. Men fasan lever sitt eget liv. Desto större är lättnaden när jag reser mig igen. Ja jag reser mig igen, kliver levande ur stolen. Då gillar jag tandläkaren högt och rent. I like min tandläkare väldigt, väldigt mycket när jag får vända henne ryggen och gå tillbaka ut i verkligheten

torsdagstema I like

12 thoughts on “Idag gillar jag: tandläkaren

  1. Ja jag tror att mina upplevelser är fasansfulla. Vi hade en elak tandläkare som borrade inte bara i tänderna utan även i tandköttet. Han var onykter ibland tror jag visst att det sas. Numera har jag en snäll tandläkare som dessutom är rolig.

  2. Ha, ha ja du det var ett strålande inlägg i debatten.. Jag gillar min tandläkare väldigt mycket oxså även när jag inte vänder henne ryggen 😉 Tog du foto hos din tandläkare? Kanske jag skulle göra nästa gång oxså, ha, ha 🙂

  3. Nu kommer du att bli väldigt, väldigt förvånad:
    1. Bilden är underbar. Jag menar det. Har nämligen försökt att ta en liknande bild med mysslyckade kapitalt.
    2. Tandläkaren för mig är en oas. Jag menar det – också. Du tror mig inte, det är få som gör, men jag brukar somna i tandläkarstolen och jag brukar först vakna när hon säger: -Nu kan du skjölja. Detsamma gäller vid besök hos tandhyggan.
    3. Medan du aldrig hade hål i tänderna som barn hade jag alltid hål. Undrar varför. Å japp, då var det tortyr. Det är kanske därför jag somnar nu och t o m tar en rotfyllning utan bedövning – för jag har sprutskräck.
    4. Ja, jag vet att jag är konstig, du behöver inte påpeka det;-)

Kommentera

