Gemenskap

Gemenskapen är skön, i alla skalnivåer från privat familjegemenskap till storsvepande intressegemenskap

Idag väljer jag  ett mellanläge

Stadens gemenskap i det offentliga rummet

i Kungsträdgården efter vinter för att njuta värmens återkomst och körsbärsblom

I stora städer finns den speciella sortens kravlösa tillåtande gemenskap som jag alltid söker och saknar här i småstaden

Här firar staden vår och körsbärsblomning i Kungsträdgården första veckan i maj 2010

Tema fredag bjuder på annan skön gemenskap

24 thoughts on “Gemenskap

  1. Härliga gemenskapsbilder från Kungsan. Det betyder att du var i Stockholm. Tänk vi kanske var där samtidigt. Publicerade några av mina i torsdagstemat som du såg. Visst är det hur vackert som helst!

  2. Tänkte just skriva att detta inte var nytagna bilder, för än är de inte i full blom! men det är något magiskt med att vara där under blommorna – en sällsam lyrisk gemenskap. Stort.

  3. Ja du valde också de blommande träden i Kungsträdgården. 🙂
    Tack vare värmen kom blommorna lite tidigare i år.
    Så nu är många där och tar bilder, även jag. 😉
    Har även ett annat foto… Du får ha en trevlig helg.

  4. Jamen!!! Var vi där samtidigt idag kanske. Ja halva nollåtta var ju där. Synd att vi missade varandra kan jag säga… eller så gjorde vi inte det;-)
    PS. Dina bilder är snäppet vassare än mina om man säger så. Ska väl skylla på min pocketkamera då;-) DS.

  5. I den större staden kan man både gömma sig eller delta i gemenskapen.
    Här i Malmö har nog körsbärsträden blommat över nu, men den stora björken utanför mitt köksfönster är grön och fin.

Kommentera

