Hippologiskt

Veckans fönstertema är Hippologiskt fönster

Galet svårt!

Men vad tänker jag på?  Har visst inte alla hästar hemma

Lätt som en plätt

man tager vad man haver

Zebran i grannkvarteret

Småstadens nya aktiva bibliotek fönsterskyltar barnböcker hippologiskt. Jo då zebran är ett hästdjur, ingen tvekan idag. Jag har dubbelkollat den här gången *L*.  Så mitt bidrag till veckans fönstertema är detta hippologiskt skyltade fönster med kufiska speglingar av omgivningen inklusive fotograf. Säg sedan att jag inte är lyckligt lottad, med zebra och bästa biblioteket som granne.

19 thoughts on “Hippologiskt

  1. Du fann en fyndig lösning på ett knepigt tema 😉 Själv har jag inte lyckats klura ut hur jag ska få till det. Inga hippoligiska fönster var jag än kikar. Får nog hoppa den här gången 😉 Trevlig helg !!

  2. Helt perfekt rätt! Och så ser jag den fina gamla (ja jag vet det är i nytryck) sångboken Nu ska vi sjunga!
    Bibliotek är bra att ha ur olika perspektiv 🙂
    Jag går ofta på bibliotek, går omkring och njuter genom att bläddra i olika böcker och så lånar jag böcker ofta.
    ha en skön helg!

  3. Du har presenterat en färgglad bild på en afrikansk HÄST!!!
    Dessutom kan man genom speglingen ana sig till vilket väder som råder – fotografen ser vinterklädd ut!

Kommentera

