Nu ger vårblommor trädgården nytt liv

När jag kommer hem den här gången blommar hela trädgården. Reviret ler blågult. Blå toner dominerar med blåstjärna, blå och lila krokus. Många krokus är gula men jag saknar också ett par gula arter. Vintergäcken (har den redan blommat över i smyg?) och vårlöken men den kommer nog lite senare. Den lilla blåsippskolonin under fällda granen och några tidiga gullvivor fullbordar det blågula temat.  Snödroppen blommar än, ensam om sin skira vithet.

Trädgården har fått nytt liv. Fint att måndagens tema är nytt liv så jag får användning för dagens försök att komma mina vårblommor nära. Provar mig fram för att se vilka bilder jag gillar. Det är roligt men svårt att fotografera naturen.

Gullvivan Primula veris

Blåsippan Hepatica nobilis

Vårkrokusen Crocus vernus

Vårkrokusen Crocus vernus

Snödroppen Galanthus nivalis

Blåstjärna Scilla sibirica

9 thoughts on “Nu ger vårblommor trädgården nytt liv

  1. Ja, nog märker jag att jag bor bortom all växtlighet för just nu, men det kommer även om inte jag har någon trädgård. Stugans är helt vild och bestämmer själv hur det ska se ut. =)

    Du har fått ihop en underbar serie med nya liv, njuter av varje stund här.

Kommentera

