Utsikt #Fototriss

Starkt kaffe. Allergiröda kliande ögon, den långsamma morgonen övergår i lunch. Vi kalasar på Beths lammgryta och rött vin från Sydafrika. Utanför landstingshuset åker bussen ifrån oss så vi missar vintergäcken vid Stadshuset, kommer till Slussen med t-banan och hoppar på bussen mot Nacka i flykten. Sedan går vi länge längs vattnet. Baggensfjärdens yta glimmar i solens glada ljus, precis som när Evert Taube diktade visan.

Temat i fototriss är utsikt

På besök, på resande fot väljer jag enklast tänkbara

Dagens utsikt från en balkong på andra våningen

24 thoughts on “Utsikt #Fototriss

  1. Ja usch för allergier, känner själv hur det ständigt kliar i ögonen redan. Fina bilder, får nästan en känsla av höst men hoppas på att vädret varit toppen och att det verkligen känns som vår där med =)

  2. Med den utsikten så tror jag att du bor väldigt mysigt – i ett äldre hus?

    Så nu är jag här igen och jag vet att jag inte är inloggad någonstans och e-postrutan är inte ifylld – nu måste jag ju få kommentera –yehhhhh!

  3. Lite grådaskigt ser det ut innan värsta pollenchocken är över. Men vad gör det när man har trevligt sällskap och utflyktsplaner. Trist med allergi! Hoppas att du har bra medikament för det. 🙂

  4. Att vara pollenallergiker är inte kul alls.
    Våren har kommit till Stockholm, så hoppas du har piller att dämpa allergin med. Ännu har ju inte lövsprickningen tagit fart, kanske tur det.
    Kul bilder du visar på någon park i stan. Jag får tyvärr ingen tydlig känsla var de är tagna, men det spelar ju ingen roll. Lite annorlunda utsikt. 🙂
    Väljer smygfotot på gubben med kassen.

  5. Finfina bilder du visar av din utsikt just nu. Hade det inte varit för att jag vet att dina foton är nytagna hade jag trott att det var höst där du är 😉 Känner lite Stockholms längtan. Kommer förmodligen att resa ”hem” i April 🙂

  6. Fine bilder, nå er det snart vår, og jeg gleder meg;-) Desverre er det ikke samme glede for de som har allergi, mange som ikke har det så greit i denne tiden. Ønsker deg en flott søndag kveld. Hilsen Lilli

    • Tack Lilli och ha en fin vecka!
      En nackdel med svar utan koppling till din blogg är att jag inte kan gå direkt dit och kolla dina bilder. Hoppas jag hittar dig så småningom därute i nätrymden 🙂

Kommentera

