Snabb

Ersättningsbussen tar oss till Hallsberg. Där är ingen snabb. Det är stopp och sanering efter godståget som spårade ur tidigt på tisdagsmorgonen. Någon omväg och någon genväg senare sitter vi på rätt snabbtåg söderut. Jag är lätt imponerad av @SJ_AB  som gav snabbsvar på twitter.

En snabb pölse vid Hovedbanegården. Ville jag vore snabb med kameran och stadig på handen när motiven virvlar förbi. Mannen i mitt liv trampar mindre tålmodigt med packningen några meter utanför bild och vill gå mot incheckning medan jag ska bara. Sedan är jag för snabb. Väntar inte ut situationen, kollar inte av bruset, knäpper den bild jag förtjänar.

Hur som haver. Vid en snabb blick skymtar, om än suddigt bakom pölsemannen, Köpenhamns rådhus

Tisdagstema Snabb

11 thoughts on “Snabb

  1. ” Ska bara” .. det känner jag igen.. mannen blir alltid på något konstigt vis småirriterad på mig o mitt fotande.. för jag ”Ska bara” för ofta tycker han 😉 🙂 Härligt, riktigt härligt foto du fick.. det var en himla tur att du riktade kameran mot målet 🙂

  2. Trevligt att det går att få en pölse fortfarande. En snabbmat jag hoppas blir kvar, oberoende av trender och liknande kring olika ”fast food”. Antar att korvarna fortfarande är så där knallröda.
    Jag känner igen ditt problem när jag läser din text.
    Jag brukar också knäppa av bilden för fort och inte vänta ut det rätta tillfället.
    Det kan ibland bero på sällskapet (som indirekt stressar mig lite) och ibland är jag bara klumpig vid fotograferingen.
    Fast jag tycker ditt foto ändå är klart godkänt! 🙂
    Jag kikar ofta inte på bilderna när jag tar dem, tittar först när jag laddar in dem i datorn. Då kan det ibland vara för sent att ta om bilderna om de blivit dåliga. Men det tar ju också tid, att kolla av de tagna bilderna.
    Det här blev en längre kommentar, men så får det bli.

  3. Haha, det där känner jag igen! Jag tar världens tid på mig innan jag ska knäppa och när jag väl gör det så har jag ändå inte sinnesnärvaron… märkligt det där.

    Men inte tycker jag att du har förhastat dig, det blev ju bra! Och passar till temat. 🙂

Kommentera

