Prickigt #Fototriss

fototriss

Det prickiga temat gick överstyr. Noga räknat var det jag som gick över styr. Lite tankspridd, trasslade in mig i mina egna bambiben och slog upp ett hål i huvudet när jag fotograferade prickiga koppar i trädgården. Kameran tycks ha överlevt. Med mig är det ingen fara alls men jag tog en paus och sedan var dagsljuset borta.

Nu leker jag istället med temat Prickigt Vatten ur arkivet i färgskalan grågrönblå.

regnprickar

regn

isprickar

fuktprickar

35 thoughts on “Prickigt #Fototriss

  1. Dina prickar hör tydligt ihop med vatten alla tre. Snygg triss. 🙂
    Tänk vad vi utsätter oss för när vi ska ta bilder till olika teman. 😉
    Tur att du och kameran klarade sig, kanske såg du lite prickar?
    Har oturligt drabbats av ryggskott, så jag ser prickar ibland. 😉
    Färgglada gräsanden med fuktprickar väljer jag i din triss.

  2. Men oj….ja tänk vad man ställer till det ibland när man försöker lösa temaproblemet ;-))
    Du löste det hela med läcker elegans!

    Jag hade inga prickar i mitt fotoarkiv och hade nästan gett upp eftersom vi skulle ha gäster i helgen och det skulle inte finnas tid med någon fotojakt. Slängde dock ner lilla kameran i handväskan när vi åkte in till sta’n för att se Dramatenföreställningen Hedda Gabler. Och tänk på väg från Gallerians parkering till Dramaten dyker motiven upp! Tur som en tok höll jag på att skrika högt 😉

  3. Hur i hela friden bar du dig åt för att snubbla runt på det där sättet i trädgården och dessutom slå hål i huvudet ?? Ja, vad gör man inte för lite prickar 🙂 Nä.. allvarligt talat. Tur att det inte gick illa och fina prickiga bilder hade du ju som tur var i arkivet. Fint vald färgskala !

  4. Ja, vissa gör vad som helst för en triss… 😉 Men ditt resultat blev härligt ändå, med utsökt böljande sammanhållning i både ämne och genomförande!

  5. Ja vad gör man inte för trissen! Å din prick i huvudet ville du såklart inte visa upp;-) Tycker att din etta är enastående!
    Hoppas att du fortfarande mår ok efter vurpan!

  6. Första och sista är mina favoriter, var inne på samma tema med regn och snö, men sen ändrade jag mig och tänjde lite på uppgiften. Annars är just regn något som man kan göra jättekul saker av. Färgerna blir ju jättefina som i din första bild.

Kommentera

