Till Vänster

Fairytale Dormitory

”Kreativitet är makten att avfärda det förgångna, att förändra status quo, och att söka nya möjligheter…

…kreativitet är makten att handla…” Ai Weiwei.

Soloutställningen av multikonstnären Ai Weiwei på Magasin 3 fortsätter att fängsla, släpper inte taget, jag är kvar. Vi går runt bland installationer oroas och roas. Guide Rödvitrutig Skjorta är personlig, skicklig och engagerad. Han vidgar perspektivet och vi kan sätta tingen i ett sammanhang. En trappa ner, där vi låg på madrasser och stirrade upp mot videovattenytan i taket på Pipilotti Rists soloutställning för ett tag sedan, en trappa ner går vi in i Ai Weiweis Fairytale. Där reser 1001 kineser på besök till Tyskland, till utställningen Documenta 12 i bröderna Grimms Kassel.

I mitt utsnitt står sängarna till vänster om mittgången i Fairytale Dormitory så det kan passa Måndagstemat Till Vänster.

15 thoughts on “Till Vänster

  1. Förutom att det är perfekt till temat och innan jag läste så drömde jag att dessa vackra sängar skulle finnas på våra sjukhus också. Inte sängarna men bäddningen.

    Verkar vara en intressant utställning du varit på.

  2. Till en början så gillade jag orden om kreativitet. Ska genast knyckas och mejlas till min bästa vän.
    Utställningen du beskriver måste ha varit något utöver det vanliga!
    Å du, 1000 tack för din komplimang! Jag gillar när folk ler åt mina inlägg, det är meningen med min blogg. Kram:-)

Kommentera

