Sportigt

Sportigt fönster Veckans fönster

Nej

den sportiga typen är jag inte

Däremot trivs jag i rörelse. Blir rastlös av stilla innesittande

Men sportig

Nej

Följaktligen finns det inte ett enda sportigt fönster i arkivet. Istället går jag en dokumentationspromenad till småstadens uttjänta sporthall från 1969. Om några månader stänger den för gott och ersätts av ett nytt badhus nere i sjöparken. Sportig är jag inte men simma fort och basta hett det gillar jag. Så visst måste jag fotodokumentera den gamla hallen där jag regelbundet simmade flera mil i veckan för något tag sedan. Kanske samlar jag ihop mig och tar tag i simningen igen…

Ni ser väl att neonskylten ovanför fönstret framställer nätsporter. Sporthallen är riktigt rolig att fotografera och himlen är hysteriskt blå idag. Jag har lite svårt att välja bild, risken är stor att det blir fler smakprov härifrån i kommande inlägg.

Men jag ser också att det är svårt att fotografera i den skarpa middagssolens allra vassaste strålar. Jag undrar vad man ska tänka på, vad tricket är för att moderera fotot och inte få helt utfrätta bilder? Jag borde ta tag i fototekniken.

17 thoughts on “Sportigt

  1. Nja, du har ju sett hur sportig jag är (typ soffläge)…men jag funderar också på det här med simning…är dock bara i tankearbetet ännu… ;-))
    Perfekt tolkning enligt mig!

  2. Simmade gjorde även jag för några år sedan, men nacken fick ont. Nu har jag gått över till spinning i stället och det känns bättre. Fast jag håller med dig om simning och het bastu – det är skönt.

    Prova att ta flera exponeringar med olika ljusinsläpp (bländare) och sätt ihop bilderna till en hdr-bild. De flesta kameror har ju den möjligheten. Annars hade jag underexponerat bilden vid fotograferingen och sedan lyft fram lågdagrarna i bildbehandlingen. En fusk-hdr, blir det ju då. 🙂

  3. Det går inte att missta sig på tema där. Glada färger blev det också.
    Det var inte meningen att ha någon ordverifieringsfunktion hos mig och jag visste väl egentligen inte om den. Blogger verkar lägga in lite funktioner själv. Jag har bara retat mig på andra ställen där jag varit tvungen att skriva in konstiga saker som jag knappt har kunnat tyda. 🙂 Men nu hoppas jag att den funktionen är borta på min blogg. Googlade på hur jag skulle få bort den och hittade ett tips. Tack för att du sa till. 🙂

Kommentera

