Idag gillar jag: vardagslyx

Torsdagstema I Like

Vardagslyx

ett målande ord

vem vill inte känna av lyx och vem känner inte av vardagen

I Like en stad full av liv.

Därför gillar jag småstadens nyetablerade ost-och delikatessbutik Vardagslyx. Det är svårt att få affärer och krogar  att gå runt  i småstaden. Ett stort köpcentrum och en större stad i närheten lockar kunder medan närhandeln tynar bort. Fiskaffären stängde, den japanska delikatessaffären likaså. Nu håller jag tummarna för att Vardagslyx ska blomstra.

I Like vardagslyxiga italienska ostar.

10 thoughts on “Idag gillar jag: vardagslyx

  1. Vilka toppen bidrag du la upp igår! Du måste nog ha klurat minst lika mycket som jag! Vardagslyx låter precis så inbjudande som det ska vara. Älskar sådana specialbutiker, där man hittar det lilla extra, med kunnig och engagerad personal. Lyx helt enkelt! Hoppas verkligen att den överlever!

  2. Den butiken ser spännande ut! Namnet – så härligt – vardagslyx… Precis det vi behöver! En ost eller två, lufttorkad skinka, en salami, goda oliver…… Hoppas verkligen de överlever i kampen mot storstad och köpcentrum.

Kommentera

