Idag gillar jag: Grannkvarteret

Torsdagstema I Like

Kylan slår ner i småstaden. Inte helt otippat en dag i början av februari långt från alla varma blåa hav.

I like torsdagarnas fotokedja I Like. Att en gång i veckan ägna sig åt att plocka fram något man gillar och illustrera med ett nytaget foto är positiv stimulans. Dagens bild visar grannkvarteret med den gamla vackra Folkets Husbyggnaden, ICA och ett nytt aktivt bibliotek. Strax här bakom vintervilar min vilda apelgård. Bilden är kyligt folktom i vintrigt dis, dock bidrar en spricka i molnen till lite blått himlaljus. Ser ni att snön saknas och marken bara är lite lätt vitpudrad.

Närheten är smidig, gör vardagslivet lättare, ger småstaden livskvalité. Folkets Hus med Bio Folkan är det som jag gillar allra mest. Jag hör till dem som gärna ser film på bio. Jag gillar att glida ut ur trädgården, ta några steg, glida in i salongen och slå mig ner i biomörkret.

Vi behöver kontrast och underhållning. Vi ser  ”Mission: Impossible – Ghost Protocol”. Faktiskt en riktigt bra action med glimten i ögat och svindelskäck när Tom Cruise klättra uppför världens högsta byggnad Burj Khalifa i Dubai.

Mission: Impossible - Ghost Protocol. Tom Cruise. Foto från Moviezine.se

6 thoughts on “Idag gillar jag: Grannkvarteret

  1. Visst är det skönt att slå sig ner, öppna sinnena och bara ta emot.
    Ghost protocol har fått bra kritik med hissnande actionscener.
    Jag ska se den. (O ta med kameran….)
    Ha det gott!

  2. Förstår inte hur Tompa vågar ge sig på sina egna stunts, i alla fall inte på den byggnaden!

    Härlig stämning över folkets hus, fint med himlen som speglar sig i fönstren.

    Trevlig helg på dig!

Kommentera

