Experimentell fotohälsning

Fotohälsning är dagens onsdagstema

En hand i luften på Ile de la Cité

Notre-Dame bakom grönskande kastanjer

däremellan fokus på RER snabbtågen mellan centrum och förstäderna

Bilden som inte blev den jag tänkt blir en hälsning från Parisvåren

*

En hälsning

till er där vid skärmen

till alla möten i vimlet

till våren som kommer

och

till medeltidens katedralbyggare

som skapade fantasteri

ur stenen

En hälsning till mig själv att vara lugn och värdig när bloggeriet konstrar

En hälsning till mig själv

När jag sliter mitt hår och undrar varför bild och text oförutsägbart hamnar precis var som helst på skärmen

Utom där jag vill

*

En dag när som helst nu

knäcker jag koden

dödar jag draken

njuter segerns sötma.

14 thoughts on “Experimentell fotohälsning

  1. Känner igen mig där när text och bild inte gör som man vill. Har lagt ner så mycket tid att jag givit upp och numera bara lägger in bilder mellan texten. I början ville jag få texten att flyta runt en bild. Så snyggt det skulle bli. Men nejdå 😉 Fin fotohälsning fick du till ändå med din hoppande text och bilden är ju hur bra som helst ! Jag är inte med i veckans onsdagens tema. Hann inte och har ingen aning om vad jag ska lägga in så det får vara den här veckan. Förstår faktiskt inte hur så många hinner vara med i nästa alla veckans fotoutmaningar. Jobbar de inte 😉 Fast jag hann med Ordlös Onsdag. Där behöver man ju inte skriva något 😉

  2. Lycka till med kodknäckandet – bildredigering är inte lätt.
    Många gråa hår har det blivit.

    Det kanske finns hjälp på Moderskeppet .se – där finns en grundkurs i bildbehandling (för det stora dyra Photoshop).
    Använder det ”lilla” Elements men har haft stor nytta av denna gratiskurs.
    Grunderna är ungefär detsamma oavsett vilket redigeringsprogram man använder.

    Du kan se kursen på deras hemsida eller ladda ner filen till din dator.
    http://www.moderskeppet.se/grunderna/grunderna-cs3/grunderna-for-nerladdning/
    Där finns mycket matnyttigt att hämta.

    Gillar din fotohälsning!

  3. =) Peppar peppar är det sällan jag har problem med detta. Däremot har jag problem med en bild på en sida som hoppar, bilden, när jag klickar på den. En förstasida i mitt fotoalbum. Frustrationen blir stor och förhoppningsvis är det löst till våren. =)

Kommentera

