Award

Fina Hanna har gett mig en award som gör mig tokglad.  Motiveringen lyder: Lena fotograferar i småstaden som ligger endast ett stenkast från min stad. Upptäckte bloggen för drygt en vecka sedan och det är trevligt att kika in och titta på vackra lokala bilder. Stolt är jag över de fina orden från Hanna som i sin läsvärda blogg by the way… visar sköna bilder, skriver personliga texter och dessutom visar spännande loppisfynd. Jag rekommenderar alla att kika in till Hanna!

När man får denna utmärkelse ska man:

Tacka den som givit dig utmärkelsen
Lämna den vidare till fem fina bloggar och lämna en kommentar hos dem
Sedan hoppas att awarden lämnas vidare till nya bloggar

Jag väljer att lämna awarden vidare till fem bloggare som gör mig glad och inspirerad.

Beppans allehanda: Beppan träffar oss nyfikna livsnjutare rakt i hjärtat och ackompanjerar med vackra bilder. Av Beppan inspirerades jag till min första vinprovning hos Munskänkarna igår.

Dubbelhakornas välmående: härligt inspirerande recept i min smak med dito bilder. Här förleddes jag att baka knäckebröd som blev överraskningssnacks.

Erik ”Semlan” Klings blandade intryck: Erik Semlan skriver roliga inlägg om det mesta, inte minst teaterbesök, kompletterar med fina foton och är generös i sina kommentarer till andra bloggare.

Anitas blogg – Malta: Anita visar underbara foton från Malta och skriver samtidigt levande personligt om sitt liv i ett ”annat hörn av världen”.

SigridfraEnget. Hverdagsblogg med masse bilder og noen gode tanker… Sigrids varma tänkvärda reflexioner från sitt liv och fina bilder inspirerar. För mig är det en bonus att bloggen är norsk.

*

Från mitt hörn har det varit bloggstiltje. Andra roligheter har hållit mig borta från tangentbordet och bloggvärlden.

Vinprovning hos Munskänkarna för första gången var givande. Vi fick plats på grund av ett sent återbud så evenemanget inleddes med ett hektiskt jagande efter hela tolv stycken vinprovarglas i  småstadens second hand affärer. Jakten lyckades. Med sex glas var i bagaget tog vi tåget till Örebro, provade, lärde oss mycket om Shiraz-viner samt åt en god buffé i trevligt sällskap på utmärkta Margaretas Festvåning mitt i stan.

Och när det visas film på Folkan här i småstaden under helgen måste man ju bara passa på.

”Hamilton – I nationens intresse”. Fanny Risberg, Mikael Persbrandt. Foto från MovieZine.se

6 thoughts on “Award

  1. Pingback: Award ! « Anitas Blogg – Malta

  2. Ett stort fång vackra rosor skickar jag dig i mina tankar för utmärkelsen till din Award du fått från Hanna. Åh.. du kan inte ana så glad jag blev när jag blev en av dina utvalda och tusen tusen tack för den fina texten !! Vet bara inte riktigt hur jag går vidare och till vilka. Man kan väl ge en award när man vill och känner att det är till rätt bloggare ? Du hade ju 5 direkt som du lämnade vidare till. Själv måste jag nog fundera 😉 Min blogg sfär är ganska så begränsad. Behöver nog vidga mina vyer lite. Hur ser man hur många följare en bloggare har. Såg en regel om högst 200 ?? Du behöver inte svara om du inte vill. Ska se om jag kan / hinner klura ut det hela. Tack en än gång Ilhertz.!

  3. Tack snälla Anita! Jag ska genast erkänna att jag inte har en aning om hur Awarden egentligen funkar. Har inte sett det där om 200 följare. Var ser du det? Jag har inte ens fattat vad en följare är, ser att det finns listade följare i en del bloggar, i andra inte men var kommer de ifrån och vad händer om jag själv följer någon. Idel frågor, inga svar ;). Men jag har bara bloggat i två månader och det mesta här är ett mysterium, funkar ibland går åt pipsvängen ofta :). Med awarden tänkte jag så här: jag blev jätteglad och peppad, hoppas att de som jag skickar till tar det på samma sätt. Min bloggsfär är helbegränsad, det var lätt att välja dig och svårt att välja bort några. Sköt om dig och ha en fin kväll/Lena. PS jag tycker absolut att man ska ge awarden när man känner för det och det är ju inte något tvång att ge någon award alls om man inte vill.

  4. Tackar och bockar!! Så glad jag blev över att bli förärad med en award!!! Bamsekram från mig 🙂
    Härligt att jag kunnat inspirera… Ser att du redan varit på vinprovning. Hoppas det blir många njutbara och lärorika stunder framöver!

    Funderar på var du bor…. nära Örebro?

Kommentera

