Glitter och Sherlock

Livet är inte bara glitter och glamour vet du. Men två gånger varje år glittrar det till lite extra.

Mitt i vintern när det är som svartast.

Kommer jul

Kommer nytt år

Kommer glitter i mörkret

Kommer tre utflugna ungar hem

Julglitter

Men vår bästa glitterscen är sommarens.

Vida vyer

Fria, lediga i solglitter och böljeglitter

Solglitter och böljeglitter

Jag tackar Sinneskatten som får mig att fundera en stund på glitter. Det är jag inte ensam om. Andra glittrare hittas här.

Och vad gör vi i mörkret. Vi ser en film. Igen. Nu pressar vi in fem i bilen, rullar till stan, rullar till Dr Watson och  Sherlock Holmes.

Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Foto från Moviezine.se

I Sherlock Holmes: A Game of Shadows är Robert Downey Jr. Sherlock och Jude Law är Dr Watson. Guy Ritchie, som står bakom kanonfilmer som Lock, Stock and Two Smoking Barrels och Snatch, regisserar. Filmen är mycket action, mycket effekter, mycket underhållning. Vad jag saknar är en gnutta av Conan Doyles översinnliga spänning och mystik.

17 thoughts on “Glitter och Sherlock

  1. Om jag får välja bland dina tre bilder så tar jag tvåan: sommarglittret är efterlängtat.
    Åsså kände jag igen sladden på din dammsugare. Min rastades idag och det knastrade så fint när han käkade villigt upp allt som fanns på golvet. Han mumsade t o m i sig skräpet på balkongen. Duktig pojk;-)

  2. Tre härliga glitterbilder med så olika kontrast. Ingen är den andra lik. Första bilden är vacker. Mittenbilden känns som hemma här på Malta eftersom jag går utmed havet (nästan) varje dag. Bäst tycker jag ändå om din text. Önskar dig ett lyckligt 2012 och självklart standardfrasen: Gott Nytt År 😉

  3. Gillar verkligen ditt glittrande inlägg och tolkningen – glitter i tillvaron är helt självklart barnen oavsett var de befinner sig och sommaren den glittrar ju för det mesta, har i alla fall gjort så för oss de sista åren.

    Hade själv en konstig tanke kring glitter men tror inte att jag hinner utan gör den till en egen glitterdag imorgon.

Kommentera

