Annandag

Den här julen är annorlunda men fin ändå. Vi lär oss hantera förändring även om om det gnisslar. För mycket peppar i Jansson, för mycket skorpmjöl i köttbullarna, sen överkokar jag skinkan medan tvillingarna julhandlar. Vi griljerar och glömmer skorpmjöl. Utmattade skjuter vi upp julklappsutdelning till juldagen. Men attan vad gott alltihop är ändå.

Mobiltomten som alltid hänger med

Det är kolsvart när vi går på en milslång kvällspromenad. Pratar och pratar och hinner in i tryggheten innan Dagmar anfaller. Storm råder. Rutor skallrar. Jag har farhågor om kaos, katastrofer och en bortblåst trädgård. När den gråa gryningen vidgar synfältet igen är förödelsen begränsad till två fallna krigare.

Platt fall i stormen

Medan stormen rasar runt knutarna varvar vi ner med ett par avsnitt ”Homeland”. Miniserierna från tv är oftast väldigt välgjorda och Damian Lewis karaktärsspel fastnade jag för redan då han var med i den suveräna serien ”Band of Brothers” .

Idag har det åter gått troll i bloggeriet.  Text lägger sig i bildramar, bildramar omformas till egna små faktarutor.  Jag ger upp och blotar till Crazytomten för en bättre morgondag.

Crazytomten övervakar klanens julriter

3 thoughts on “Annandag

  1. Jul eller inte så blir det inte alltid som man tänkt sig och ibland är det kanske lika bra det. Låter som ni hade en härlig helg trots lite trassel med julmaten. Måste ju inte vara perfekt, räcker att det är gott. Storm har rasat runt knutarna även här på Malta och jag känner igen din beskrivning om farhågor och kaos. Vi har stora fönsterrutor i hela lägenheten och de skakar och knastrar precis som min inre oro. Tack för dina rader hos mig. Jag har inte heller bakat några pepparkakor. Mannen gjorde degen och nu ligger den där i kylen och bara väntar… 😉

  2. Det låter som en annorlunda jul och den där Dagmar verkar ha ställt till det en del och framförallt i Norge, hit kom hon aldrig men imorgon reser jag söderut och får se om det finns några spillror kvar av henne, förhoppningsvis inte.

    En god fortsättning till dig och hoppas att inte fler missöden inträffar, fast du verkar ta det med godan ro och det gillar jag. Sånt händer.

Kommentera

