Från svart till vitt

Svart är mitt förstahandsval.

Dödar min älskling och laborerar  med en vit bakgrund idag.

Det oförutsägbara öppnar ögonen.

Det osäkra utvecklar.

Sägs det.

Decemberros.

Till vinterträdgården kommer den förutsägbara vintern. Vi går mot den säkra dvalan. Men jag finner en nästan utslagen Abraham Darby. Regnvåt, frusen är min vackra Austinros i december. Glöder doftlös i grådask. Glöder.

Om sommaren är färgen mildare. Då gillar jag den bara för att den är så himla vacker från hängmattan och bäddar in trädgården i en fruktig traditionell rosendoft.

Juliros.

Väderprognosen förutspår en decimeter snö,

i bästa fall.

Det är inte ironi.

 Det är långt till juli.

Sedan surfar jag bland fotobloggar. Hittar sinneskatten som bjuder in till fotoutmaning, Nyanser i Tema fredag. Då bara måste jag dela med mig av Abraham Darbys sublima aprikosrosa nyanser, och dess nyanserade skillnad mellan vinterblom och sommarblom. 

5 thoughts on “Från svart till vitt

Kommentera

