På annan ort 3

Luciadag redan minsann. Fast jag julfikade med sonens hembakade lussekatter den tredje advent. Där borta i Linköping, på andra sidan Tiveden.

Och passade på att tåghoppa för en dag. Ett äventyr på sex stycken tåg.

Lämnar vår småstad för Hallsberg och möts av en vacker syn på perrongen, snösmältning i solsken. I Mjölby springer vi mellan tågbolagen, hinner med Östgötapendeln.

När vi lämnar Linköping har scenen växlat och mörkret är kompakt.

Med ett X2000 som bytt namn till snabbtåg och ett ordinärt sunktåg når vi Katrineholm,

dumplingar, anka och bläckfisk.

Sedan står vi åter på perrongen och väntar på ett tåg.

Ett X2000 förlåt jag menar snabbtåg, en försening, en ombokning och ett Tågkompanitåg senare är vi tillbaka i småstaden och kan vandra hemåt i den ljumma vinternatten.

Lev väl därute i mörkret!

3 thoughts on “På annan ort 3

  1. Det blev många tåg! Kul kolla in ditt reportage. 🙂
    Tänk att det blev förseningar och då var det ju ändå inget snökaos. 😉
    Fina foton, Katrineholm på kvällen är ett snyggt foto.
    Du får ha en skön fredag. 🙂

  2. Hamnade här när jag tittade och läste lite av dina tidigare inlägg – på en av de där perrongerna brukar jag stå och vänta ganska ofta – och även kliva av. Nu ska jag inte skriva att det aldrig varit försenat eftersom jag snart ska stå där igen för att kliva av och jag vill ju inte utmana ödet alltför mycket.

    Trevliga rätter bjuder du också på och ser ju att den där småstaden inte var en galleria utan just en småstad. =)

Kommentera

